Jump to content
Join Talk Chelsea and join in with the discussions! Click Here

Chelsea vs the Sunday Times


Recommended Posts

Chelsea STATEMENT ON SUNDAY TIMES APOLOGY

Posted on: Sun 14 Jun 2009

The following statement has been released by Chelsea Football Club on behalf of Roman Abramovich and the club with regard to an apology published today by The Sunday Times. The statement says:

The Sunday Times has today (Sunday, June 14) unreservedly apologised on page 2 of their newspaper to Roman Abramovich and Chelsea FC regarding allegations that they published on January 18, 2009.

The Sunday Times had claimed on Page 1 of that days' edition of the newspaper that despite Roman Abramovich and Chelsea's clear public denials to the contrary, and despite having been told of the denials several times before publication, that in fact Mr Abramovich was trying to sell his interest in Chelsea.

Legal proceedings for defamation were immediately commenced against the publishers of The Sunday Times as a result of the publication of the story. The Sunday Times now accepts that its allegations were untrue.

We wish to make it clear that neither the wording nor the positioning of the apology were agreed with either Roman Abramovich or Chelsea before publication today.

The Sunday Times have been told that their actions have only aggravated the position.

An application will now be made in the High Court for a Judge to assess the amount of damages and legal costs to be paid by The Sunday Times to both Roman Abramovich and Chelsea for publishing the defamatory comments and for their subsequent actions.

Roman must be pissed.

Link to comment
Share on other sites

The respected English paper The Times, has publicly apologised for the defamatory statements that Roman Abramovich was trying to sell Chelsea Football Club. They have agreed that the statements are false and will be paying damages to be agreed by a High Court Judge.

This is the statement issued by the Times today:

“The Sunday Times has today (Sunday, June 14) unreservedly apologised on page 2 of their newspaper to Roman Abramovich and Chelsea FC regarding allegations that they published on January 18, 2009.

The Sunday Times had claimed on Page 1 of that days’ edition of the newspaper that despite Roman Abramovich and Chelsea’s clear public denials to the contrary, and despite having been told of the denials several times before publication, that in fact Mr Abramovich was trying to sell his interest in Chelsea.

Legal proceedings for defamation were immediately commenced against the publishers of The Sunday Times as a result of the publication of the story. The Sunday Times now accepts that its allegations were untrue.

We wish to make it clear that neither the wording nor the positioning of the apology were agreed with either Roman Abramovich or Chelsea before publication today.

The Sunday Times have been told that their actions have only aggravated the position.

An application will now be made in the High Court for a Judge to assess the amount of damages and legal costs to be paid by The Sunday Times to both Roman Abramovich and Chelsea for publishing the defamatory comments and for their subsequent actions.”

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...